Dijital Pazarlamanın 5D’si

Dijital Pazarlamanın 5D’si

22 Şubat 2018 0 Yazar: orhunvural

Dijital pazarlamanın, herhangi bir işletmedeki pazarlamanın geleceğine olan önemini anlamak için, kullanıcı etkileşimlerini anlamamız ve yönetmemiz gereken şeyleri düşünmemiz yararlı olacaktır. Dijital pazarlama bugün, web sitesi ya da e-postadan daha çok, kullanıcı etkileşimi türü ile ilgilidir. Dijital 5D’nin yönetimi ve çalıştırılmasını içerir.

Dijital pazarlamanın 5D’si şunlardır:

  1. Dijital cihazlar – Kitleniz, akıllı telefonlar, tabletler, masaüstü bilgisayarlar, TV’ler ve oyun cihazları kullanarak işletmelerle etkileşimde bulunur,
  2. Dijital platformlar – Bu cihazlardaki çoğu etkileşim, Facebook (ve Instagram), Google (ve YouTube), Twitter ve LinkedIn’in bulunduğu büyük platformlardan veya hizmetlerden gelen bir tarayıcı veya uygulamalar içindir,
  3. Dijital medya – Reklamlar, e-posta ve mesajlaşma, arama motorları ve sosyal ağlar da dahil olmak üzere kitleye ulaşma ve ilgi çekme için farklı ücretli, sahibi olunan ve kazanılan iletişim kanalları,
  4. Dijital veriler – Kullanıcı profilleri ve etkileşimleri ile ilgili veri toplama,
  5. Dijital teknoloji – İşletmelerin web sitelerinden ve mobil uygulamalardan, mağazadaki kiosklara kadar, interaktif deneyim yaratabilmek için kullandığı teknoloji.

Doğru dijital pazarlama, bu unsurların doğru yönetimi ve birbirleri ile uyumlu bir şekilde çalıştırılmasını gerektirir. Dijital analiz çalışmalarıyla sürekli olarak ölçümleme yapmalıyız. Kullanıcıları ve pazarlama kanallarımızı segmentlere ayırıp tek tek nasıl çalıştıklarını incelememiz gerekir. Performansı düşük segmentler için doğru optimizasyon çalışmaları yapılarak performanslarının artırılması hedeflenmelidir.

Bununla beraber segmentlerin birbirleri ile uyumlı bir şekilde çalışması da sağlanmalıdır. Örneğin pazarlama kanallarınızı segmentlere ayırdığımızda, bazı kanalların makro dönüşümleriniz için daha zayıf olduğunu gözlemlerseniz direkt olarak o kanalın işe yaramadığı sonucuna varmayın. Dönüşümleriniz için hangi ilişkilendirme modelini (attribution model) kullanıyorsanız kullanın, zayıf gördüğünüz kanalın diğer kanallarla birlikte nasıl çalıştığını da inceleyin.

Örneğin last click (son tıklama) modelini kullanıyorsanız ve facebook kampanyanızın dönüşüm oranı düşükse, analytics raporlarından facebook kaynağının diğer kaynaklarla nasıl çalıştığını incelemelisiniz. Facebook belki son tıklama dönüşümlerinde zayıfken, dönüşüme giden yolda diğer kanallar için iyi bir destek olabilir.

Kullanıcı oyu
oy