Dijital Pazarlama Nedir?

Dijital Pazarlama Nedir?

9 Ekim 2017 0 Yazar: orhunvural

Dijital pazarlama temel olarak, şirketlerin web siteleri, mobil uygulamaları ve sosyal medya sayfaları gibi farklı çevrim içi şirket varlığı ve varlıklarını yönetmeyi içerir. Bu, arama motoru pazarlaması, sosyal medya pazarlaması, çevrim içi reklamcılık, e-posta pazarlaması ve diğer web siteleriyle ortaklık düzenlemeleri gibi çevrim içi iletişim teknikleriyle bağlantılıdır. Bu teknikler, yeni müşteriler edinme ve mevcut müşterilere E-CRM ve pazarlama otomasyonu yoluyla müşteri ilişkileri geliştirmeye yardım eden hizmetler sağlamayı amaçlar. Bununla birlikte, dijital pazarlamanın başarılı olabilmesi için, bu tekniklerin, çok kanallı pazarlama iletişimi kapsamında basılı, TV ve doğrudan posta gibi geleneksel medyayla entegrasyonu sağlanmalıdır. (Bütünleşik pazarlama iletişimi vazgeçilmezdir!)

Dijital pazarlama teriminin kapsamı müşteri yaşam döngüsü boyunca faaliyetleri içermelidir:

> Dijital medya ve iletişim kanalları
> Web tasarımı ve mobil uygulamalar gibi dijital ve mobil deneyimler
> Pazarlama otomasyonu vasıtasıyla müşteri ve müşteri ilişkileri yönetimi
> Dijital strateji ve çok kanallı iletişim ve deneyimlerin entegrasyonu
> Tüm dijital pazarlama faaliyetlerini yönetmek için dijital teknolojiler ve platformlar

Bütünleşik çok kanallı pazarlamayı destekleyen dijital platformların rolü, dijital pazarlamanın önemli bir bileşenidir, ancak çoğunlukla göz ardı edilmektedir. Birçok yönden, bu, ‘dijital’ ve ‘geleneksel’ pazarlama departmanları arasındaki siloları yıkmanın ne kadar önemli olduğunu vurgular. Dijital pazarlama, sadece geleneksel pazarlamadan farklı iletişim teknikleri kullandığı için, amaçlarının pazarlamanın her zaman sahip olduğu hedeflerden farklı olmadığını unutmamak önemlidir.

Kullanıcı oyu
oy